O planowanym przeniesieniu Integratora, doradzamy poinformować wcześniej dział techniczny Mercatum.

W celu przeniesienia Integratora na nowy komputer należy:

  1. Skopiować cały folder C:\Mercatum na nowy komputer i upewniamy się, że kopia została wykonana poprawnie.
  2. Na starym komputerze, na liście usług (w menedżerze zadań "usługi" lub po uruchomieniu listy usług np. uruchamiając services.msc) odnaleźć wszystkie usługi, których nazwa zaczyna się od "Mercatum". Domyślnie działa tylko jedna taka usługa: MercatumIntegrator7.
  3. Na starym komputerze zatrzymać te usługi, po wybraniu ich, klikając prawym przyciskiem myszy "Zatrzymaj".
  4. Na starym komputerze uruchomić JAKO ADMINISTRATOR Wiersz polecenia (po wciśnięciu klawisza Start i odszukaniu programu Wiersz polecenia, klikniąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie "Uruchom jako administrator")
  5. W Wierszu polecenia wpisać:
    sc delete AAA - gdzie AAA to nazwa znalezionych wcześniej usług.
    Jeżeli znaleźliśmy tylko usługę MercatumIntegrator7, należy uruchomić:
    sc delete MercatumIntegrator7
    Powinniśmy dostać komunikat o sukcesie. Jeżeli dostaliśmy komunikat o odmowie dostępu prawdopodobnie działaliśmy z Wiersza polecenia, który nie był uruchomiony jako Administrator. Należy wrócić do punktu 4.
  6. Usługa jest teraz wyłączona na starym komputerze. Dla pewności zmieniamy nazwę folderu z C:\Mercatum na C:\Mercatum_old
  7. Na nowym komputerze przechodzimy do C:\Mercatum. W folderze powinien znajdować się folder Integrator i opcjonalnie inne foldery. Jeśli mają w nazwie "bak" albo datę (np. 250123) nie będą nas interesować. Ignorujemy też pliki .zip.
  8. Jeżeli mamy folder Integrator (i inne foldery, jeśli mieliśmy więcej niż jedną usługę Mercatum na starym komputerze) przechodzimy do niego i wchodzimy do podfolderu "bin".
  9. Odszukujemy aplikację Integrator.exe i wchodzimy do jej właściwości.
  10. W sekcji Zgodność zaznaczamy opcję "Uruchom ten program jako administrator" i potwierdzamy klawiszem "OK".
  11. Uruchamiamy Integrator.
  12. W górze okna programu powinniśmy mieć przy tekście "Stan usługi", informację "nie zainstalowana". Klikamy w guzik. Usługa jest teraz "zatrzymana", o czym informuje nas tekst.
  13. Przechodzimy do "Konfiguracja" i upewniamy się, że dane do bazy podmiotu są poprawne - szczególnie dane dot. Serwera, Użytkownika i Hasła do użytkownika SQL.
  14. Potwierdzamy klawiszem OK i zatwierdzamy ponowne uruchomienie usługi.
  15. Tekst w górze okna programu powinien poinformować o tym, że usługa jest uruchomiona.
  16. Ręcznie uruchamiamy synchronizację Magazynów lub Cenników. Jeżeli przeszła poprawnie możemy uznać, że synchronizacja działa poprawnie. Można do nas przesłać plik dziennika file.txt, z folderu wyżej niż "bin", z prośbą o weryfikację.